Kristina Ström är vårt förstanamn till kommunalvalet i Strömsund

Jag ställer upp till val för Vänsterpartiet för att jag är övertygad om att vi snabbt måste överge idén om att ekonomisk tillväxt och vinst är överordnade värden i samhället. Den marknadsekonomi vi lever i idag har visat sig destruktiv och tärande för vår natur och om alla levde som vi gör i Sverige skulle det krävas minst fyra jordklot. Vi måste hitta en annan väg och ett annat förhållningssätt. Min vision är ett samhälle där både naturen och människorna är i balans och där vi har en jämlikhet som ger lika frihet för alla jordens människor, inte bara de rikaste! Ska vi lyckas med den gröna omställingen krävs politiskt mod och visioner bortom den kapitalistiska världsordningen vi befinner oss i idag.

Konkreta saker jag vill jobba för på kommunnivå är skarpa åtaganden för minskat klimatavtryck, 6-timmars arbetsdag för de som sliter värst i vård- och omsorgsarbeten, mindre barngrupper i förskolan och utjämning av löneskillnader bland kommunanställda.